loading...
مذهبیlind
مهدی بازدید : 7 نظرات (0)

دلیلی ندارد که مردها نتوانند مثل مادرها کارهای مرتب با تربیت فرزند را انجام دهند و در تامین امنیت و پیشرفت کودکان خود شرکت نداشته باشند . ولی اگر این کارها را به صورت لطفی که به همسر می کنند ، انجام دهند ، واقعا به عنوان یک پدر به رشد کودک کمک نکرده اند و نقش پدر را درست انجام نداده اند .

نقش پدر در تربیت فرزندان

نقش پدر در تربیت فرزندان

نقش پدر در تربیت فرزندان به عنوان یکی از والدین در تربیت فرزندان بسیار اهمیت دارد . پدر و مردان بخصوص آنهایی که همسرانشان در خارج از خانه شاغل هستند ، بطرز فزاینده ای در همه جنبه های خانه داری ومراقبت از کودک ، به آنها کمک می کنند . دلیلی ندارد که مردها نتوانند مثل مادرها این کارها را انجام دهند و در تامین امنیت و پیشرفت کودکان خود شرکت نداشته باشند . ولی اگر این کارها را به صورت لطفی که به همسر می کنید ، انجام دهید ، واقعا به عنوان یک پدر به رشد کودکتان کمک نکرده اید و نقش پدر در تربیت فرزندان را درست انجام نداده اید ، زیرا عملکد شما نشان می دهد که واقعا کار پدرانه ای نکرده اید و کمک های شما از نظر خودتان ، بخشندگی و خساوت خارق العاده ای از حدود وظائفتان بوده است .

نقش پدر در تربیت فرزندان چگونه است ؟

امروزه مردان زیادی با زنهایی ازدواج می کنند که شاغل تمام وقت هستند واین مردان می دانند که وقتی بچه ها کوچک هستند ، باید سهم زیادی از کارهای خانه و نگهداری از بچه ها را در کنار همسرانشان بر عهده بگیرند . پدر و مادرشدن فقط در سایه روحیه همکاری و همراهی است که بهترین نتایج را به بار می آورد .

من فکر می کنم حتی پدری که کار تمام وقت دارد و همسرش خانه دار است ، اگر در اوقاتی که از سرکار بر می گردد و یا در تعطیلات آخر هفته بخشی از کارهای اداره فرزندان و همچنین کارهای خانه را بر عهده بگیرد ، بهترین کار را در مورد فرزندان ، خود و همسرش انجام داده است  و توانسته نقش پدر در تربیت فرزندان را درک کند . حوصله و قدرت رهبری مادر و اداره بچه ها در هنگام عصر ته می کشد . اگر پدر هم ناچار بود در تمام طول روز با بچه ها سروکله بزند ، همین بلا به سرش می آمد . از سوی دیگر برخی مادران سختشان است که به پدرها اجازه بدهند کنترل همه چیز را در دست بگیرند . شاید آنها نگرانند که اگر پدر نقش رسمی بزرگ کردن بچه ها را به جای مادر بر عهده بگیرد ، نقش مادر در زندگی مخدوش شود . اگر هم پدر و هم مادر جنبه های مختلف ، رهبری و کنترل بچه ها را بر عهده بگیرند ، بچه ها از این تنوع شیوه ها بسیار بهره مند خواهند شد . البته این شیوه ها نباید یکدیگر را نقض کنند و یا در تعارض یکدیگر باشند ، بلکه باید یکدیگر را تکمیل و تقویت کنند .

در نگهداری کودک ، پدر ها واقعا می توانند در شیر دادن با شیشه ، دادن غذای جامد به بچه ، عوض کردن کهنه ها ، انتخاب لباس ، پاک کردن اشک ها ، تمیز کردن بینی و .. کمک کنند .

هنگامی که یک پدر سهم خود را در کار خانه با روی گشاده بر عهده می گیرد ؛ کارش خیلی بیشتر از سبک کردن بار همسر و همراهی کردن با او معنی می دهد  و توانسته نقش پدر بودن را درست انجام دهد . این کار نشان می دهد که پدر اعتقاد دارد اشتراک او در کارخانه ، برای رفاه و آرامش خانواده ضرورت دارد و نیازمند مهارت و قدرت تشخیص مناسب است و همان طور که همسرش مسئول انجام کارهای خانه است ، او هم هنگامی که در منزل است به همان میزان مسئولیت دارد . اگر قرار است دخترها و پسرها یاد بگیرند که برای توانایی ها و نقش های زنان و مردان احترام و ارزش یکسانی قائل شوند ، باید این نکته را در رفتار پدر و مادر خود ببینند و با آن رشد کنند .

نقش پدر در تربیت فرزندان چقدر به پول دادن مربوط می شود ؟

پرداخت پول و اعتبار اجتماعی به شکلی سنتی به صورت ارزش های اولیه مردان و پدر های آمریکایی در قرن بیستم درآمده است . به گزارش اسان طب  تاکید بر این دو جنبه ، مهمترین عامل در به انحراف کشیدن بسیاری از مردان به سوی رقابت بیش از حد ، مادی گرایی بیش از حد ، غفلت دائمی از رابطه با همسر و فرزندان ، غفلت از دوستی و رفاقت ، غفلت از ارتباطات اجتماعی و علائق فرهنگی و تنش ها و فشارهای عصبی منجر به اختلالات جسمی و روانی بوده است .  البته یک درآمد کافی برای خانواده هایی که پدر و مادر در آن حضور دارند واز آن مهمتر برای خانواده هایی که فقط پدر یا مادر آن را اداره می کنند ، لازم است .

نگرانی جامعه امروزی این است که وسواس بیش از حد ما برای کار کردن در خارج از خانه ،فشار غیر قابل تحملی را به زندگی خانوادگی تحمیل کند و سبب شود بسیاری از مادر ها ، انجام کار بیرون را مسئولیت محوری خود در زندگی بدانند .
در صورتی که مسئولیت اصلی تربیت فرزندان با مادر هست ، و پدر ها هم در کنار مادر نقش اساسی در این زمینه  با عنوان نقش پدر  بودن خواهند داشت .

 

منبع مطلب نقش پدر در تربیت فرزندان : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 69
  • بازدید کلی : 514