loading...
مذهبیlind
مهدی بازدید : 6 نظرات (0)

تفاوت جنسیتی فرزندان باعث شده ، گاهی پسران ، دختران را بی لیاقت بشمارند . پذیرفتن این افترا بدلیل تفاوت جنسیتی بین دختر و پسر به خودی خود اعتماد به نفس را نابود می سازد و گاهی موجب می شود این تصور می شود که این ناتوانی ها به طور مادزاد در زن ها وجود دارد .

تفاوت جنسیتی

تفاوت جنسیتی

تفاوت جنسیتی کودکان باید در بحث تربیت فرزندان مورد اهمیت واقع شود . بدلیل تفاوت جنسیتی که بین دختر و پسر هست ، معمولا والدین معمولا پسرها را برای انجام کارهای بزرگ و دختر کوچولو ها را برای زیبایی شان تحسین میکنند . لباس های دخترانه طوری طراحی می شوند که بزرگتر ها بگویند : به به ، چه قشنگ شده ای ! این جمله از یک جنبه نوعی تحسین است ، ولی همچنین به کودک این احساس را می دهد که زیبایی او بیشتر از توانایی انجام کار ، برای دیگران جالب است . کتابهای کودکان معمولا پسرها را در حال ساختن چیزهایی یا در پی ماجراها رفتن نشان می دهند ، در حالی که دخترها پسرها را تماشا و یا با عروسک هایشان بازی می کنند .

تفاوت جنسیتی کودکان

  تفاوت جنسیتی کودکان سبب شده ، معمولا به دخترها توصیه شود که از درخت یا سقف گاراژ بالا نروند چون به اندازه کافی قوی نیستند و خودشان را زخمی می کنند . به پسرها به عنوان مثال اسباب بازی ، ماشین و وسایل پزشکی و به دخترها عروسک ، وسایل خیاطی ، جعبه های پرستاری و .. داده می شود .

در هیچ یک ازاین هدایا اشکالی وجود ندارد ، بخصوص اگر کودک ،خودش آنها را بخواهد . اشکال موقعی پیش می اید که بزرگترها دائما این تفاوت جنسی را به رخ می کشند و می گویند که زن ها یا مردها فقط در بعضی از مشاغل محدود ، توانایی دارند .

آنها پسرها را دنبال کارهایی در گاراژ ، زیرزمین یا زمین چمن می فرستند و دخترها در خانه می مانند . البته کارخانه برای رفاه و اسایش خانواده امر بسیار مهمی است ، بنابراین باید برای آن شان و خاصی قائل شد ، ولی در جامعه ای که به مردان اعتبار بیش از حدی می دهند ، وقتی که کار خانه را فقط زن ها انجام بدهند ، این کار به نظر مرد و زن پیش پا افتاده و ساده جلوه خواهد کرد .

پسرها معمولا حس بی لیاقتی و حقارت خود را با آزار دادن دختر ها پنهان می کنند و می گویند که دختر ها نمی توانند تند بدوند یا یک توپ را پرتاب کنند و در یک تیم شرکت داشته باشند . تفاوت جنسیتی باعث شده انها دختران را کوچک بشمارند . بعضی از پدر و مادرها و معلم ها به دخترها می گویند که آنها فطرتا نمی توانند ریاضیات یا فیزیک پیشرفته بخوانند یا مهندسان خوبی از کار در بیایند . در سن بلوغ ، بسیاری از دخترها باور می کنند که آنها در زمینه هایی چون استدلال ، مهارت های پیچیده طراحی و نقشه کشی و کنترل احساسات ، از مردان کمتر هستند . پذیرفتن این افتراها به خودی خود اعتماد به نفس را نابود می سازد و ممکن است این تصور را برای بسیاری از مردها و بعضی زن ها به وجود آورد که این ناتوانی ها به طور مادزاد در زن ها وجود دارد .

تفاوت جنسیتی و هم جنس بازی

وقتی پدر و مادرها فکر می کنند که پسرشان صاحب خصلت های زنانه ویا دخترشان دارای خصلت های مردانه است ، این وحشت در دل آنها به وجود می اید که فرزندشان همجنس باز خواهد شد ، به خاصر نفرتی که از این پدیده وجود دارد ، نگرانی واضطراب در دل والدین پدید می اید . این واقعیت که دختر بچه یا پسر بچه ای دوست دارد با افرادی از جنس مخالف همبازی شود و یا از فعالیت های آنها لذت می برد و با اسباب بازی های آنها بازی می کند ، دلیل ان نیست که او در اینده از نظر مسائل جنسی دچار مشکل خواهد شد . بخش اندکی از کودکان ؛ بدون توجه به رفتارهایی که در سالهای نخستین زندگی از خود نشان می دهند ، بعد ها همجنس باز می شوند و اکثریت انسان ها از نظر جنسی به جنس مخالف تمایل پیدا می کنند و زندگی متعادلی دارند .

اگر پسری از لباس های زیبا و عروسک خوشش می اید و ترجیح می دهد که فقط با دخترها بازی کند و می گوید که دلش می خواهد دختر باشد ، وی در مورد هویت خود دچار سوء تفاهم یا نگرانی شدید شده است . به گزارش اسان طب چنین رفتاری سرچشمه ناراحتی برای کودک است و باعث می شود که همسن و سالهایش او را از خود برانند . در چنین مواردی حتما باید به یک متخصص رجوع کرد . اگر دختربچه ای دلش می خواهد که همیشه با پسرها همبازی شود و گاهی آرزو می کند که کاش پسر بود ؛ احتمالا به این مساله که دخترها به اندازه کافی خوب ، قوی ویا باهوش نیستند ، واکنش نشان می دهد و محدودیت های خود را محک می زند و شاید هم می خواهد در برابر پدر یا برادرش هویت مثبتی از خود نشان دهد . پس از همجنس باز شدن کودکان با این وضعیت نترسید .

 

منبع مطلب تفاوت جنسیتی : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 73
  • بازدید کلی : 518